Jag fick mig faktiskt en bonus

Utav någon anledning var jag, min värdpappa och tjejen i köket häromdagen och började prata på det faktum att om de skulle skaffa en ny au pair måste hon ju självklart vara svensk och heta Elin. Det är knäppt egentligen, att båda deras au pairer har varit svenskar och haft samma namn. Hursomhelst, vi gav oss in på Cultural Cares hemsida för att se om det fanns någon som uppfyllde deras kriterium, bara för att. Och vet ni vad? Vi hittade en Elin! 
 
 
Som au pair har man en profil som familjerna kan titta på och 99,9% har lagt upp en video eftersom Cultural Care yrkar på det väldigt starkt. Så vi började titta på ett gäng videor och det var så kul när min värdpappa då och då kläckte ur sig "that was an act", baserat på hur au pairerna talade och agerade. Tydligen kan han en del om intervjuteknik och det fick ju mig att fundera över den videon jag spelade in som de tittade på för drygt ett år sedan . . .
 
Allt detta utspelade sig alldeles innan middagen; och den goa stämningen fortsatte. Jag fick höra massa historier om hur de hade tänkt när de valde mig, och Elin innan mig. Det var liksom inte helt självklart att det skulle bli jag där för ett år sedan. Eller, de berättade om hur de hade funderat på att inte ha en svensk, prova på något nytt. Det här hade kunnat gå hursom egentligen. Ha, min värdpappa hade tydligen blivit väldigt imponerad av en tjej som hade gillat samma band som honom. Enligt tjejen var musik just hans standardfråga. Stabilt!
 
 

Kommentarer:

1 Pappa:

Då kanske du får någon att lära upp - fräckt

2 Frida:

Jag funderar själv på att vara au pair i framtiden och undrar om du hade 300 barntimmars erfarenhet som det stod på de flesta hemsidor? Om ja, hur och vad gjorde du? :)

Kommentera här: