Dagen med Shan!

Gör er redo för ett monsterinlägg! Jag träffade nämligen goa Shan för en vecka sedan, och om det var kul att träffas, catch up och få sig en dos Uddevalla. Herregud, det är så otroligt skönt att få träffa någon som vet vem man är utanför au pair bubblan. Att få prata gemensamma nämnare när man den senaste tiden endast har varit en åskådare till livet hemma, det är något av en lättnad. Tack Shan. (Och när vi ändå pratar sånt, samma princip gäller de gånger jag har träffat Lotta under året. Tack!). Det är väldigt skönt att kunna få prata studentnostalgi och gymnasieminnen med de man faktiskt upplevde minnena med, inte att bara berätta om dem för någon utomstående. 
 
Vad jag egentligen hade tänk berätta för er är såklart om vad som hände under lördagen den 25 april. Jag steg upp tidigt på morgonen eftersom vi skulle träffas tidigt. Vita huset öppnade nämligen upp, i princip, hela "south lawn". Dvs utrymmet mellan huset och E street. Eventet kallades visserligen White house garden tour, men tror ni helt ärligt att någon var där för något annat än att komma extremt nära Vita Huset? Jag menar, detta event hålls två gånger på år, och sen har vi Easter Egg Roll kring påsk. Utöver det kommer man liksom inte in på det stora utrymmet alldeles intill Vita Huset. Har man sett Vita huset från den södra sidan vet man hur långt bort allmänheten vanligtvis brukar vara från byggnaden.
 
Vill bara tillägga att Vita huset är så otroligt oimponerande. Småkul första gången, men sedan inser man hur litet och tråkigt det faktiskt är. Men visst är det ändå lite coolt att kunna säga att, hade det inte varit för Secret Service,  så hade jag kunnat röra vid Vita Huset!
 
Utöver det traskade vi bland annat till Museum of Natural History och National Archives. Herregud, det var femte gången jag var där nu. Precis som Vita Huset blir Declaration of Independence mindre och mindre imponerande för varje gång. Dagen avslutades med en middag med Shans kompisar på ett mexikanskt ställe i Dupont Circle, go' matt och gött sällskap!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Åh babes❤️❤️❤️

Kommentera här: