Svammel

 
Jag (precis som 99,9% av alla mina vänner här) är så otroligt trött på jobbet nu. Jag är verkligen redo att åka hem, att lämna det här bakom mig. Jag har gjort mitt som au pair, barnvakt, chaufför, städerska, kock, medlare och sjuksköterska. Om det är en sak jag verkligen har lärt mig under året så är det att barn kan vara små djävular och suga all livskraft ur dig om de bara vill. Det har väl varit en sådan vecka nu. Har jag räknat rätt så är jag enligt schema inne på timma 48 av 50 just nu och jag vill inget annat än att få ta en riktigt lång, varm dusch för att sedan gå och lägga mig.
 
Det är nämligen så att tjejen inte har haft sitt läger den här veckan då det har varit inställt så jag har varit hemma med henne hela dagarna. Stundtals har det fungerat, stundtals har jag bara velat hoppa in i bilen och åka långt härifrån. Som idag, när hon fullkomligt vägrar att dra ut kontakten till limpistolen när vi måste åka hemifrån för att hämta hennes storebror. Det var bara en sådan omöjlig stund där hon med alla sina krafter sätter sig på tvären. Med lite förseningar lyckades vi i alla fall dyka upp till tennisen. Herrejesus, suck it up och lyssna.
 
Sen är jag väl rätt tom i och med att jag nu börjar närma mig slutet på dagens 14 timmarspass. Nej, jag ska klämma en chokladboll (täckt i chockrosa strössel, blä) och hoppas på att sängrutinerna åtminstone flyter på.
 
 
 
 
 
 
 
Drömmer mig tillbaka till andra dagar.

Kommentarer:

1 Anders:

Hur va det nu....Att låna andras barn är bästa preventivmedlet :-)

2 Anonym:

Du vet att jag står på din sida, alltid. Barnen har alltid fel, vi har alltid rätt.❤️Behöver inte ens skriva mitt namn för du vet vem jag är

Svar: Puzzizar bästa du, jag är aldrig längre än ett sms bort när du behöver slänga ur dig allt :*
Elin Löfström

Kommentera här: