Söndagens bravader

Gårdagens äventyr började med brunch på IHOP med Kaari. Antingen den eller The Cheesecake Factory är den bästa restaurangen här, det är en tuff kamp i toppen. Vi kom nu fram till att vi ska börja skälla på varandra när vi börjar säcka ihop, för jäklar vilken skillnad det blir när man sträcker på sig!
 
 
Sedan blev vi gött idiotförklarande när vi skulle tanka min bil . . .  I vanliga fall tar man ju bara handtaget, kör in den i tanken och börjar tanka. Jag vet dock inte hur länge vi tryckte och tryckte upp handtaget, men verkligen ingenting hände. Inser att vi får gå i och fråga killen som jobbade på macken, han kommer ut och sen så är saken biff. Då visar det sig att man måste lyfta upp själva stödet, eller vad man nu ska kalla det, som handtaget sitter fast på, på själva maskinen. Har verkligen aldrig hört eller sett detta innan! Okej, jag är helt kass på att förklara men poängen är att amerikanska bensinmackar är helt konstigt uppbyggda. Inte ok.
 
Men vi fick oss vår bensin, annars hade det blivit tufft att ta sig ut till Tyson's för månadens LCC möte! Varje månad så måste man möta upp ett gäng au pairer som alla har samma LCC, en sorts kontaktperson. Vi åkte skridskor på en utomhusrink som finns vid gallerian; det var så kul att se de sydamerikanska au pairerna som aldrig hade haft på sig ett par skridskor. Snacka om Bambi på hal is! Okej, jag borde väl i och för sig inte säga något med tanke på hur kass jag själv är . . . . Då är jag ändå svensk och borde ju därmed i princip kunna åka skridskor två timmar efter min egen födelse!
 
 
 
 
Lät min LCC leka lite med min kamera under tiden vi alla åkte ;)
 
 

Kommentarer:

1 Annika:

Det ser ut som ni hade en mysig söndag. Snygg hatt förresten! Kram.

Kommentera här: