"I don't understand american football at all. It looks like all in wrestling with crash helmets."

28 december tog jag, Rachel och Luise metron till FedEx Field där Washington Redskins har sin hemmaarena för att se på deras sista match i amerikansk fotboll för denna säsongen! Vi pratar galet mycket folk, fans som går all-in, tailgating partys och grymt skön stämning!
 
Och om jag föredrar den här sporten framför baseboll! Här är det tacklingar åt höger och vänster, det smäller och är kroppskontakt för fulla rullar. Precis så intensivt som jag vill att sport ska vara. Kvällen innan försökte jag läsa på lite om reglerna för att inte sitta där som världens fån, men det gick lite sådär. Visst, själva idén är väl ingen stor grej men det var ganska många gånger som jag hade velat fråga de olika gängen runtomkring oss varför?. Svensktheten tog dock över.
 
Matchen slutade dock i vinst för Dallas Cowboys, big shocker there. Det är inte mycket jag kan om amerikansk fotboll och därmed känner jag knappt till några lag; men Cowboys är ett av dem. Vem har inte hört talas om Dallas Cowboys Cheerleaders liksom?
 
Diskussionerna om lagen gick minst sagt varma på metron påväg tillbaka, det var inte långt från att det skulle börja ringa i öronen. Tailgatingen innan (alkohol och barbecue på parkeringen) och ölen under matchen hade ju satt sina spår hos de flesta!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Gross
 
 

Kommentarer:

1 Anders:

Hade du bara frågat så... jag kan allt även mycket av dessa regeler. Du gjorde mig med denna matchen FRUKTANSVÄRT AVIS, antagligen det som jag saknar mest efter att ha varit i USA 3ggr. Jag har ännu aldrig sett am.fotball. Deras brännboll och korgboll kunde vara roligt at se, men jag saknar inte dessa sporter

Kommentera här: