Terapishopping

Åh. Herre. Gud. Vilka två tunga dagar det har varit. Både tisdag och onsdag har varit inställda dagar i skolan för barnen, så det har varit heldagar för mig. Jag är ju så van vid mitt "chillschema" med ett par lediga timmar mitt på dagen så två heldagar blir lite tufft. Vill inte ens tänka på de där sommarlovsveckorna som kommer om ett par månader . . . .
 
Men, nu under onsdagskvällen vände mitt humör. Arbetsmässigt var väl tisdagen helt okej, men lång som sagt. Så jag blev så glad när jag styrde bilen med Camilla ut mot Tyson's igår kväll för lite ärenden. Men, så blev inte grejen. Halva Tyson's var stängt? Smått irriterande, där ser man i praktiken vad vädret kan ställa till med här. En lång onsdag på det så rörde jag mig mot Tyson's ikväll igen, ärendet igår var nämligen att hämta ut min Macbook Air hos Apple! Och äntligen blev det gjort, som jag har väntat! Visst har jag väl varit lite uppe i varv och överdrivet exalterad den senaste timmen nu, men ändå. Don't rain on my parade.
 
Kommer nog att börja gråta om de ställer i skolan imorgon med. Min värdmamma tror att den kommer att vara inställd resten av veckan, equals barnen kommer då inte att ha varit i skolan under en vecka. Oplanerat sportlov typ.
 
Ska fortsätta vara hög på mitt glädjerus och äta geléhallon för att tagga Nashville som börjar om en timma. 
 
 
 
 
Edit: Och förresten, med tanke på rubriken. Skulle aldrig göra ett sådant här stort köp när jag är nere och köra på ett gött spontanköp. Just to clarify.
 

Kommentera här: