Lördag i Alexandria

VI SKA FÖR ALLTID MINNAS LÖRDAGEN DEN 31 JANUARI SOM ETT GRYM DAG. Under förmiddagen tog jag bilen ner till Alexandria för att umgås med Kaari och bara ha det allmänt gött. Dock hade vi en sak som vi var tvugna att ta tag i. Boka flygbiljetter!! Det blev lite av en äventyr i sig, vi velade lite fram och tillbaka, tittade på flygtider hit och priser dit. Till slut så löste det sig i alla fall, och i augusti bär det av till västkusten och Hawaii. Eeeeeeeep!! Som au pair har man ett speciellt visum man är här på, och när det visumet går ut får man stanna upp i en månad i USA utöver det för att resa och det är den månaden vi har börjat planera. Vi fick bokat några flygbiljetter i alla fall, och satan vad det sved i plånboken. Men det kan jag leva med med tanke på vad jag kommer att få se. Jag menar, när i livet kommer jag att kunna få spendera tid på Hawaii, se Grand Canyon eller hikea i Los Angeles igen? Vi får se det som en investering helt enkelt.
 
Vi trotsade kylan och gav oss ut på en långpromenad efter det att vi hade bokat biljetterna. Vi behövde nog få någon typ av fysisk "urladdning" efter all den glädje vi kände där innan. Älskar den greogrianska stilen som är på de flesta husen nere i Alexandria! Jag vet inte vad jag tycker om ordet trevligt egentligen, men det var väl ändå vad det var. Ni vet när man bara får prata ut om allt? Japp.
 
 
 
 
 
 
ÅH JAG TRYCKTE PÅ KNAPPEN NÄR VI SKULLE GÅ ÖVER GATAN KÄRLEK TILL DENNA
 

Kommentarer:

1 Annika:

Blå himmel och sol. Ser mer ut som tidig vår än vinter på bilderna. Det ser härligt ut!

2 Jennifer :

Åh ni kör på Hawaii,grymt avis!
Jag kollade upp det jag också men priser var så sjukt dyra i Juli så skulle inte bli värt det :(

Svar: Alltså jag gråter nästan när jag inser hur mycket det kommer att kosta ....... :(
Elin Löfström

Kommentera här: