"Genom litteraturen blir jag tusen människor men förblir ändå mig själv"

C.S Lewis, now that's one brilliant mind.
 
I USA var det idag något som kallas för President's Day. Hörde någon säga att det var Washingtons födelsedag, alltså deras första president. Därav röd dag (eller federal holiday som de säger här). Min värdmamma hade planerat ett besök till Library of Congress med barnen eftersom de idag, en av få gånger, öppnar upp för allmänheten att få titta in i "the Main Reading room"; det rummet som Riley Poole försöker övertala Ben Gates att inte stjäla Självständighetsförklaringen för att det är helt omöjligt med all säkerhet. Ni som har sett National Treasure och är lika nördiga som jag vet vad jag pratar om. 
 
Först var tanken att jag skulle åka in med min värdfamilj, men blev lite prat åt höger och vänster och jag åkte in med Camilla! Vi kunde nörda ihop, underbart. Jag skulle verkligen inte våga svara på hur många gånger vi sa saker som "så coolt", "fan vad häftigt" osv. Library of Congress är verkligen galet vackert!
 
Inser dock nu i efterhand att jag klantade till mig lite, tog ingen översiktsbild över rummet? Smart. 
 
Vinkar mentalt hejdå, ska "fika" med värdtjejen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lekte Nicholas Cage . . . . 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Annika:

Håller med om att Library of Congress är vackert. Det var nog den byggnad (insidan) som imponerade mest på mig när vi var där. Lite avundsjuk är jag nog att inte vi fick komma ända in i "The main reading room" vid vårt besök.

Kommentera här: