20 frågor

Mer kul från Kissie!
 

1. Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?
Tja, inte Pretty little liars eller någon kriminalare i alla fall. Någon sitcom kanske? Livet löser sig alltid trots problemen!

2. Vad ville du bli när du blev stor när du var barn?
De flesta känner väl till Melodifestivalen? Där föddes sångdrömmen, innan jag insåg att jag inte riktigt har vad som krävs haha! När det gällde mer "realistiska" yrken var jag nog som de flesta barn, allt från läkare till flygvärdinna till tandféns assistent. Ni får nog ut mer av denna fråga genom att fråga någon i familjen eller släkten!

3. Vilken är din favoritdoft?
Ooooh, har ett doftljus som är någon typ av citrusblandning och en som jag tror ska vara bomull? Varierar ganska mycket mellan allmänt fräscha dofter. Edit: Insåg nu att frågan förmodligen syftade på parfym . . . Men då slår DKNYs gröna äpple (Be delicious) högt!

4. Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?
Bland mina klippvänner någonstans på västkusten.

5. Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du?
Får panik. Sedan gör jag säkert något dumt som att läsa spoilers till alla tv-serier jag följer, jag vill ju veta hur det kommer att sluta! 

6. Vad tror du skulle vara annorlunda i ditt liv om du var av det motsatta könet?
Kissandet. Duh.

7. Vilket är ditt favoritverktyg?
Minns att jag använde någon typ av slipgrej (förlåt pappa och farfar) till någon skål i träslöjden för en massa år sedan som var kul.

8. Vad gör du om tio år?
Känner mig inte längre som "nykomlingen" på jobbet eftersom jag avslutande min juristutbildning ett par år innan det. Klämmer förhoppningsvis ur de sista dropparna ur en utomlandstid eftersom jag insett att Sverige är rätt bra i och med vårat sociala skyddsnät. 

9. Vilken är din bästa danslåt?
När det gäller att dansa på krogen har jag inte gjort det på år och dar nu, men minns att jag och några av min kompis pojkväns kompisar (som jag har träffat då och då) gick igenom rejält på Sommartider på Trägårn under studenten. 

10. Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?
Först skulle jag skaffa mig en tidsmaskin, sedan skulle jag dra tillbaka klockan ett år och sy min egen balklänning.

11. Hur skulle du hantera det om du vann typ 108 560 000 euro?
Jag vill ändå tro att jag hade sparat majoriteten av pengarna för t.ex. hus/bilköp i framtiden, men en del hade jag helt enkelt bestämt att dessa får jag leva loppan för. Shoppa för idiotiska summor och det vanligaste svaret någonsin, bjuda nära och kära på en riktigt lyxig resa.

12. Vad tycker du om ordet hen?
Jag tycker helt klart att ordet uppfyller en viss funktion i samhället, jag kan inte alls förstå varför folk går bananas över ordet. Hur kan det vara så laddat? Hur kan de skada någon? Finns det en person som mår bäst av att kalla sig hen när en annan person stör sig på detta, så har inte person 2 något alls med det att göra. 

13. Vilket är ditt bästa recept och varför, får vara mat eller bak?
Det är tufft att slå dumlemuffins! Tror också att det var det första jag, så att säga, lärde mig att baka själv. Första kärleken helt enkelt!

14. Vad tycker du om köttkonsumtion?
Enligt alla rapporter äter vi ju för mycket och det är inte hållbart. Jag tror verkligen inte att vi hade dött utav t.ex. en obligatorisk vegetarisk dag i skolan.

15. Är du beroende av något?
Jag är inne på sociala medier för mycket för mitt eget välmående.

16. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?
Har inga klara minnen av att jag har lyssnat på låten som liten överhuvudtaget, men det är något med Backstreet Boys "I want it that way". Jag är nog född för sent på 90-talet för att riktigt minnas pojkbanden, Britney Spears och Spice Girls. Alla som är födda kring -95 minns väl dock "Rosa helikopiter"?

17. Vad gör dig riktigt förbannad?
När folk inte ger sig och vägrar erkänna att de har fel. Alltså, jag blir förbannad på mig själv ibland, tro det eller ej.

18. Har du något riktigt bra husmorstips?
Det var min värdmamma och värdpappa som lärde mig det när jag var sjuk i början på december, att gurgla saltvatten! Tydligen dämpar den svullnad eller något sådant, så det var bra för halsen, både vid halsont och när man har tappat rösten.

19. Finns det någon reklam du tycker är riktigt bra?
Alltså inget slår ju ICA reklamen. Minns att Telia försökte sig på samma "följetångsstuk" för ett par år sedan, så det var också ganska kul. Reklam här i USA är ett skämt. Det är bara antidepressiva mediciner som går dygnet runt, varvat med telefonoperatörer.

20. Är du lik dig nu, som du var när du var barn?
Vi driver en del med det här att jag ska ha sagt "kan själv", och det hänger nog lite kvar. Kan jag vara självständig så är jag gärna det i många fall. Vissa arbeten i skolan som var mer motiga var ju dock helt klart roligare som grupp, tycker att det är så kul att bolla tankar och idéer! Så jag skulle väl säga att jag har kvar min grund, och så en utveckling på det. 

 

 

 

Kommentera här: