Tips från coachen!

Inför ditt ambassadbesök finns det en del grejer som kan vara gött att ha i bakhuvudet:
 
* Trippeldubbeltrippelkolla att du har med dig alla dokument du måste ha med dig. Ha kopior på hotellet/huset/vart du än har möjlighet att ha kopior, för det finns en möjlighet att hämta något du skulle kunna ha glömt!
* Det är otroligt mycket tid som bara går åt till att vänta och åter vänta, det är egentligen inte någon större tid som går åt till något vettigt. Det finns visserligen en tv i väntrummet som hade CNN rullandes när jag var där och tidningar i en bokhylla, men ta med dig en bok eller liknande. Som jag nämnde i inlägget om mitt ambassadbesök får ingen elektronik föras med in, vilket betyder NO SPOTIFY! Då är det guld värt att kunna bläddra i Orange is the new black.
* Kom ihåg, behåll alltid lugnet. Ingen där är otrevlig eller elak för sakens skull, även om de kanske verkar så positivt inställda till sina jobb. Problem och hinder på vägen, dem löser sig!
* Gå på toaletten innan ditt besök på ambassaden! Okej, det finns en toalett inne på ambassaden, men jag har en lite smårolig histora från mitt besök. Större delen satt jag brevid killarna i The Fooo, och jag vet inte hur många gånger jag hörde en av killarna säga att han behövde gå på toaletten och en annan drev med honom att, "Tänk om dom ropar upp ditt namn när du pissar!". Han gick inte på toaletten.

Kommentera här: