Niagara Falls: Part 1

Många utav er vet väl det redan, men jag var i Kanada över helgen. Det var en del i en utav kurserna jag har tagit och det klaffade riktigt bra med min födelsedag, så kul! Jag fyllde ju år i måndags och vi var uppe i Kanada fredag till söndag. 
 
Vi rullade över den kanadensiska gränsen någon gång mellan fem, sex och det var bara raka vägen upp på hotellrummet för att dumpa väskorna. Vi var både hungriga och törstiga, ha. Det var raka spåret till det kanadensiska systemet och det var så kul hur medvetna reseledarna var om att i princip alla au pairer på resan var minderåriga och såklart passade på, bara för att man fick. Vi tog höger ut från hotellet och fick höra hur det ropade efter oss fem "We know where you guys are going" med en ;) i tonen. Stabilt!
 
Och vad som måste ha varit det knäppast på resan var ju att jag och Elin hade lyckats packa ner exakt samma kläder. Vi åkte båda upp i våra gråa linnen och det visade sig sedan när vi pratade på bussen att vi båda hade lyckats få med oss samma shorts från Gina Tricot upp. Då klickade det för oss båda och reslutatet ser ni i skrift på första bilden nedanför.
 
Under kvällen rörde vi oss sedan ner mot fallen som de lyser upp i olika färger under kvällarna. Det var så svårt, och så tråkigt, att man (jag som är okunnig) inte kunde fånga det här på bild. Det såg så mycket finare ut i verkligen. Och fyrverkerierna efteråt, wow! Pang, pang, pang i all oändligthet kändes det som ett tag.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: