"Reading is to the mind what exercise is to the body"

Jag har kommit in i en period där jag lyssnar en hel del på gamla sommarprat och är för tillfället ungefär halvvägs igenom Lars Ohlys som spelades in för ett par år sedan. Han pratade bland annat på att han alltid hade en bok på gång, genre spelar mindre roll. Då kom jag att tänka på mitt paket som kom från amazon i förrgår. Jag kanske eller kanske inte beställde 7 böcker . . . . Men jag ser det som en investering med tanke på att det "bara" kostade 40 dollar! Herregud, det här är böcker som kommer att kunna leva vidare i generationer!
 
Så nu kan ni kalla mig Lars Ohly light (jag kommer att ta det som en komplimang) med tanke på att jag har mina nästa offer planerade. Just nu läser jag dock If I stay som jag nämnde igår, och det finns nog knappast några ord för hur bra boken är. Har ni sett filmen, läs boken! Och vice versa också, för filmatiseringen var riktigt bra.
 
Mamma lär väl få en hjärtattack när hon ser denna bilden. Men nej, jag har inte köpt alla dessa böcker. Några är faktiskt kvarlämnade böcker från den förra au pairen osv. Det sorgliga är väl dock att jag redan har skickat hem ett par böcker så resväskan hem lär bli bra tung. Så se detta som en inbjudning att komma hit och träffa mig, för då får jag skicka med er tunga grejer hem :*

Och nej, jag tänker inte plocka bort mina julprydnader.
 
 

Kommentarer:

1 Annika:

Jo, hjärtattack light i alla fall... Det blir nog billigare för dig att köpa böckerna (en andra gång) hemma i Sverige än att frakta hem den stora högen. Nästa au pair hos familjen G blir nog överlycklig som kan starta sitt år med ett helt bibliotek på rummet.

2 Annika:

.....och julen varar ända fram till påska. .... eller???

Kommentera här: