Wizards vs. Pistons

På lördag eftermiddag mötte jag upp Elin, Camilla och Kaari för att se Washington Wizards möta Detroit Pistons! Och med tanke på alla dessa goa överpriser som gäller inne på arenor så satsade vi på att äta i Chinatown innan vi gick in, men spanskt i Chinatown? Självklart! La Tasca åt jag på med mamma och pappa när de var här i december och det fick lika bra betyg igen. Vi lekte med kameror minst lika mycket som vi åt god tapas. Speciellt den där friterade (?) kyckling och skinkröran. Den rekommenderas varmt!
 
 
 
 
 
Vi rörde oss mot Verizon center och prövade kepsar som tidsfördriv. En grej som jag har bestämt mig för här är ju att skaffa mig kepsar från de fyra "stora" lagen i DC (Wizards, Redskins, Nationals och Capitals) och nu är samlingen komplett! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var galet mycket underhållning när det var halvtid, USA slår ju alltid på stort! Snacka om talangfulla barn.
 
 
 
 
Sen var det ju bara en liten detalj. Eller, två är det ju egentligen. Vi hade väntat på just den här matchen mot Detroit väldigt länge eftersom svensken Jonas Jerebko spelar i Pistons. Tja, spelade. Det visade sig att han alltså en vecka (1!!) innan hade blivit "tradead" av Boston Celtics. Hur lyckas man? Otur nummer två då, jo det var minst lika kul. Den enda spelaren jag/vi kände till i Wizards var Kris Humphries. Ni vet, killen Kim Kardashian var gift med i dryga två månader? Det är ju alltid kul att känna till någon som spelar, att ha någon att hålla lite extra koll på. Spelar han denna match? NEJ. Elin upptäcker jäklen i en grå kostym på avbytarbänken drygt halvvägs in i matchen. Lyckat.
 
 

Kommentera här: