Midsommar i USA

Först, några snabba saker om midsommar i USA. Jag firade inte regn och rusk som man gör hemma, utan i stekande sol och 34 grader. Spektaklet var på söndag och inte fredag. Jag var utan krans hela dagen, och ryckte i ren panik upp en blomma ur rabatten här innan jag åkte ifrån McLean.
 
På alla sätt och vis är detta, hittills, den mest konstiga midsommar jag har firat någonsin. Visst, nu har jag jobbat de tre senaste midsomrarna hemma, men på Lagunen har kransarna ändå lyckats ta sig laget runt framåt kvällen. (Inga löss ännu!) Det ser ju bara sorgligt ut den den blomma jag tryckte in i håret och fäste med ett par hårnålar. Go hard or go home!
 
Sedan vet jag inte om jag skall skratta eller gråta över vädret. Alltså, grått, trist och regn är bara hemskt. Men det faktum att man knappt orkar röra sig för att temperaturen och luftfuktigheten är så hög är rentutsagt förjävligt. Jag vill visserligen verkligen inte ha en midsommar när det spöregnar, men jag tar en kylig midsommar alla dagar framför detta. Värme är en sak, hetta och luftfuktighet en annan.
 
Förresten så vill jag passa på att skicka lite kärlek till den person som hade bakat och tagit med rabarberpajen. Eftersom det var ett "anonymt" knytkalas har jag noll koll på vem det var, men satan i gatan vad jag vill tacka!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anders:

vår midsommar var regnfri fram till 1800, så vi hann äta utomhus..... :-)

Kommentera här: