Imagine Dragons @ Verizon Center

 
Herregud! Jag insåg att jag aldrig berättade om förra veckans äventyr, en sådan jäkla toppenkväll. När jag fyllde år för en månad sedan överraskade min värdfamilj mig med biljetter till Imagine Dragons konsert inne i DC nu i början på juli. 
 
Skall jag vara helt ärlig förväntade jag mig inte särskilt mycket. Missförstå mig rätt, jag lyssnar regelbundet på bandet. Men jag skulle aldrig kalla mig ett fan. Inte ens i närheten. Jag skulle väl på sin höjd kunna sjunga med i en handfull låtar om de spelades på radion. Men om något ändrades under måndagskvällen förra veckan? Svar ja. Jag har då aldrig sett på maken till liveakt. Sådan energi, sådan glädje. Det var så tydligt att det kom från hjärtat på killarna, deras framtoning verkade så genuin. Att sätta ord på det blir så konsigt och så fel, men sångarens kroppsspråk var helt galet. Han stod inte still en enda sekund; han rörde sig fram och tillbaka och slängde med armarna år höger och vänster. Att biljetterna sedan var supernära scenen gjorde bara det hela bättre!
 
Är det någon som är sugen på att se Imagine Dragons hemma i Sverige eller i Norge? De spelar i Stockholm och i Oslo i september och jag har verkligen fått blodad tand. 

Kommentarer:

1 Anders:

Många goa musikupplevelser detta året, good memories, keep em´....

Kommentera här: