Have you heard of the mythological thing called a "good snow day"?

Lite så har min dag känts. Redan igår blev jag inställd på en lång dag med barnen, men tanke på att både mammor i området och nyheterna igår kväll pratade om "snö, snö, snö". Därför kändes det lite lagom tungt att gå upp imorse, men lite drygt halvvägs igenom dagen känns det ändå ganska bra? Hittills har det varit saker att göra, och så ska det också hålla på. Snölek under förmiddagen, leka med kompisar, lunch och mer lek med kompisar än så länge. Tjejen är tillbaka om dryga halvtimmen, killen om en och en halv timme. Blir mataffären efter det, förmodligen lite mera lek och sen middag på det! Blir kanske bio ikväll också, en ganska allmän förfrågan slängdes ut på facebook så vi får väl ta och se helt enkelt. 
 
Ha, känns bara så skönt just nu. Jag var inställd på en lång dag utan play dates, att riktigt kämpa för att få barnen att vilja göra något. Men, se hur det blev! Jag har till och med liten tid att sitta vid datorn och ha en liten sund för mig själv, det blir ju nästan som en vanlig dag med barnen i skolan för mig :)
 
 
Förresten, såhär såg det ut under fömiddagen. Nu ett par timmar senare är gatan sådär härligt mörkgrå/svart som den är inför en dag där barnen (förhoppningsvis) går i skolan!
 

Kommentera här: