Halvårsmiddag

För dryga 24 timmar sedan styrde jag bilen mot Clarendon och Silver Diner. Jag och Elin försöker ses varje fredag för att titta på Glee ihop och denna vecka klaffade det kul nog! Vi träffade även en ny au pair i området, Camilla. Så sjukt kul med en västkustare i området, behöver någon att gadda ihop mig med mot stockholmare (Elin, *host host*). 
 
 
Standarden på Silver diner (som jag har skrivit om tidigare, en sådan go 50-tals känsla) är ju självklart en milkshake och hamburgare. Just Silver Diner gör en riktigt go BBQ-burgare, och jag kan inte heller klaga på deras pommes frites som är gjorda på sötpotatis, eller sweet potatoe fries som dom är kända som här i USA. Vi åt, vi betalade, vi åkte. (Veni, vidi, vici). Så vi tog oss tillbaka till McLean och Erica dök upp hemma hos mig. Ett par omgångar biljard (som jag vann, muy importante!) och veckans avsnitt av Glee efter det! Kan ju inte heller undgå att bara tjöta på heller; vi var ju trots allt fyra tjejer. Helt enkelt allt som behövs för att en fredagskväll ska vara bra!
 
 
Tittade nu en andra gång på min rubrik och insåg att jag var lite dålig på att hålla mig till poängen. Elin kom hit till USA en vecka innan mig, och jag firar ett halvår i USA nu till veckan så det här var helt enkelt ett bra tillfälle för oss att lite smått fira att vi båda har lyckats ta oss halvvägs!

Kommentarer:

1 Anders Löfström:

Dags att spela "Living on a prayer" och lyssna bara på refrängens början....oh we're half way there....

Kommentera här: