Nu har jag nått mer än halvvägs

Som au pair måste man plugga när man är i USA, det är en del av kraven som måste uppfyllas för visumet. Dock är inte det här särskilt betungande för de flesta efter som weekendklasser är otroligt vanligt!
 
Jag hade ju drömmen om att ta en kurs inom Internationella relationer på Georgetown. Meeen, den drömmen fick jag skrota ganska så fort. Visst visste jag att Georgetown är ett rikemansuniversitet, men det skulle som minst gå på 3000 dollar för den kursen jag ville ta, och då hade jag endast gått hälften av de timmar som det är enligt visumkraven. Sög ju rätt hårt, så jag bestämde mig för att helt skrota det här med att plugga något seriöst och bara göra resekurser!
 
Detta innebär att jag nu har spenderat tre tillfällen med min klass innan vi ska åka till Philly över en helg! Vi kommer även att få se ett Amishsamhälle, så det ska bli rätt häftigt. Och med tanke på nivån på själva pluggande är kursen knappast särskilt betungande. Ett "föresläsningstillfälle", en field trip (herregud vad jag tappar svenska ord, Elin Löfström a.k.a. Maria Montazami) och ett tillfälle fyllt med redovisningar. Så nu har jag uppfyllt kraven för 4,5 CEUs och har bara resan i november att se fram emot!
 
Peppar peppar och håller tummarna för att jag ska köra samma upplägg men med Niagara fallen iställe för Philly helgen innan min födelsedag nästa år!
 
 
Walking in Lincoln's footsteps!!
 
 
 
Första delarna av den amerikanska konstitutionen, skriven med registreringsskyltar från varje delstat!
 
 
Hittade Sagaform prylar på American Art Museum. Eeeh va? Först kunde inte jag och Kaari komma överens om det var finskt eller svenskt, så tacka vet jag Google!
 
 
Ingrid Bergman, Portrait Gallery. Vi är fyra svenskar i min klass, tror att vi alla stannade för en bild. Men danskarna visste vem det var, så helt knäppa vi kanske inte var i alla fall!
 
 
As we gymnasiestudenter säger: ordbajsa <3
 
 
Toaletterna på Geroge Mason Univeristy!!!!!

Kommentera här: