En historia utan egentlig mening eller poäng?

Jag är uppe i en veva där jag funderar mycket på vad jag ska ge folk där hemma i julklapp. Tacka vet jag att mamma och pappa kommer alldeles innan jul; de kommer att förmodligen att fylla en halv resväska bara med julklappar till släkt och vänner. Med tanke på vad jag redan har införskaffat så är det nog inte helt orimligt!
 
I alla fall har jag redan bestämt mig vad jag kommer att köpa till mig själv i julklapp. Hör och häpna, det blir TE!
 
Men, det rör sig inte om vilket te som helst. Alltså, jag vet inte om det är så magiskt som jag får det att framstå att vara, men jag tycket att det är ganska gudomligt. Troligast är väl att det har att göra med att jag köpte det i Frankrike (för en rätt go summa euro hrmhrm) när jag var där på utbytesresan med skolan till Monistrol. Det är mycket minnen som teet för med sig helt enkelt. Sen så är det rätt gött också, som vi säger på västkusten.
 
Jag jagade runt på teet hemma i Sverige efter det att jag kom tillbaka eftersom jag köpte en typ nere i Lyon och det finns bra många fler smaker. Blev så glad när jag hittade det på Bluebox, men mindre glad över priset. Men när jag och mamma var uppe i Stockholm för mitt ambassadbesök ramlade vi in i en tebutik på Östermalm som hade huuuur många smaker som helst. Eftersom min födelsedag var alldeles runt hörnet viftade jag lite på mina ögonfransar och så var saken biff.
 
OCH NU HAR JAG HITTAT KUSMI I USA! Älskade Balducci's!
 
 

Kommentera här: