Faktura betalad, check!

Åh vad det svider i plånkboken när större betalningar ska göras. För en liten stund sedan var jag inne på internetbanken och betalade avgiften till Cultural Care för mitt au pair år. Och tro mig, trots att det från den här sidan datorskärmen bara är siffror som blir till en mindre summa, så svider det trots allt. Men, om man ska se det från den ljusa sidan (den ekonomiska ljusa sidan) så får jag åka till och från USA, boende, mat osv. för ett år till samma pris som en två veckors charter till valfri plats i Medelhavet. Och hallå eller, vilken investering är inte detta jämfört med en charterresa?
 
Anyways (skriver redan på svengelska!) så är det gött blandade känslor inför allt som har med au pairande att göra just nu. Typ såhär kan ni tänka er min insida.
 
 

Kommentera här: