Match #3 Efter andra intervjun

Strax efter klockan 21 igår kväll stängde jag ner Skype efter ett ganska långt samtal från match #3. Det var ganska så full rulle, intensivt med mycket folk. Jag fick prata med mamman igen, men den här gången var det bestämt att jag också skulle få prata med pappan, men jag fick också se barnen.
 
Superhärlifraggellistighäxlikhalledosen urgulliga! Först var de lite smått blyga, vilket självklart var ganska så förväntat. Liksom "här är en människa som kanske ska bo hos oss och ta hand om er" kan nog bli lite överväldigande.
 
Jag hann också prata med den nuvarande au pairen, det var lite osäkert om jag först skulle hinna det. Hursomhelst var hon jättetrevlig och svarade på mina frågor. Hon mejlade mig också inatt, för hon var hela tiden öppen med att jag fick mejla eller skypea om jag hade fler frågor.
 
Mamman lovade att hon skulle höra av sig inom någon dag bara, så jag vet inte riktigt hur situationen ser ut just nu. Men det löser sig, så jag uppdaterar när jag vet något mer.

Kommentera här: