"Good news from Cultural Care Au Pair"

Jag har matchat med familjen som bor strax utanför Washington DC!!!!!!! Om ni inte hängde med där, så var det sju (7!) utropstecken. Herregud. Jag ska alltså bo i USA ett år med en familj som verkar vara riktigt välkomnande och allmänt grymma. Till råga på allt så kommer jag att bo utanför staden som huserar presidenten och Vita Huset, men också museet Smithsonian som man spelade in Natt på museet 2 på. Glöm inte heller bort Library of Congress, där delar av National Treasure 2 utspelar sig! I staden jag kommer att bo i ligger Langely, CIAs högkvarter. För en Homelandnörd som mig känns det riktigt häftigt, tänk er att springa på Carrie eller Saul på stan liksom ;)
 
För att göra en lång historia kort: Idag fick jag ett mejl från familjen, där det bland annat stog att de ville slutföra matchningen så att jag officiellt blir deras nästa au pair! Den 11:e augusti flyttar jag till USA. Snacka om att det känns konstigt att både säga och skriva.
 
Än kan jag bara se det positiva med det hela. Det har inte riktigt sjunkt in än, det är så många saker som jag kommer att leva utan, så många underbara personer som inte kommer att finnas i min konstanta närvaro och förmodligen kommer det att finnas en del hinder på vägen. Men allt sånt får jag ta när de kommer.
 
 
Vita Huset
 
 
Capitolium (motsvarande vårat riksdagshus kan man säga)
 
 
Lincoln Memorial

Kommentera här: