Doctor, doctor, give me medication

Nej då, min hälsa var "Excellent" enligt min läkare när jag gjorde hälsoundersökningen som alla au pairer som skall åka till USA måste göra. Hela situationen kändes i och för sig lite som ett skämt, lite som ambassadbesöket som inte heller kändes som sådär jätteväl spenderad tid.
 
Större delen av hälsoundersökningen bestod nämligen av att min läkare frågade mig ett gäng frågor (som stod på pappret från Cultural Care) och att han gav mig små föreläsningar som att "träna i lagom mängd" och "safe sex". Men, han kollade i och för sig blodtrycket. Det är ju alltid en bra indikator på hur man, så att säga, ligger till.
 
Tips från coachen gällande hälsoundersökningen; gör den på Skogslyckans vårdcentral om du kan. Cultural Care har en trolig summa på någonstans mellan 800-1000 kronor som de tror att en hälsoundersökning kostar. Jag betalade 300 kronor! Egentligen skulle kalaset ha gått på 650 kronor, men eftersom det vart lite krångel med TBC-testet så tyckte inte läkaren att jag behövde betala fullpris :D

Kommentera här: