Flygtider!

Varför händer allt spännande när jag ska jobba? Igår fick jag mitt under mitt arbetspass en lista med alla i "min" del av Europa som skall åka samma dag till USA. Tro bannemej att vi var ett gäng som mejlade ett ganska bra tag fram och tillbaka innan någon kom på att man kunde göra en facebookgrupp . . . Hur som helst, idag, självklart under mitt arbetspass, kom mina flygtider! Snacka om tur att jag kunde ta mig en "femminutare" och titta på hur dessa såg ut när vi hade en lugnare stund. Vi slog liksom säsongsrekord i omsättning idag, så jag tyckte allt att jag kunde unna mig den stunden!
 
I alla fall, så här ser min resa till staterna ut:
 
 
Det känns ju riktigt bra att vi landar på JFK i alla fall, med tanke på att det var där jag landade när jag var i New York med familjen. Samtidigt så är ju JFK en gaaaanska så stor flygplats, men det känns ju mentalt bra åtminstonde. Gränskontrollen är ju verkligen bra att jag har upplevt tidigare, för tro mig, it's a pain in the ass. Jag har ju i och för sig aldrig varit på flygplatsen i Reykjavik, men hallå, alla flygplatser ser ju likadana ut. Och med ett gäng andra au pairer som också ska flyga samma rutt som mig så ska det ju inte vara några problem, inte om vi slänger in lite logik och förmågan att hålla huvudet kallt i jobbiga situationer i grytan också.
 
Och som pappa sa när ha fick se de här tiderna "Kul att du får uppleva Island i två-tre timmar!".

Kommentarer:

1 Annika:

Det lär inte vara några problem att hitta på keflavik airport i alla fall. Betydligt mindre flygplats än Landvetter tror jag.

Kommentera här: