Match #1 Skype

Ganska sent igår kväll stängde jag ner Skype efter två ganska långa samtal. Jag hade pratat med den nuvarande au pairen till den familjen jag just nu matchar med, och jag hann även prata med deras första au pair efter det första samtalet. Båda två var otroligt givande! När jag pratade med deras nuvarande au pair frågade jag mycket om det som stog i familjens ansökan, men ur hennes perspektiv. Skypesamtal nummer 2 genomfördes alltså med familjens första au pair, och hon frågade vad jag hade gått igenom tidigare för att det inte skulle bli en massa upprepningar vilket var väldigt bra. Något som jag också uppskattade från hennes sida, och även från familjen och den nuvarande au pairens sida såklart, var att man faktsikt måste vara realistisk. Det är trots allt ett jobb man söker, och ska man bo under samma tak som människor man inte riktigt känner är inte allt en dans på rosor. Alla har sina dåliga dagar. 

Kommentera här: