Paris, Texas

Jag hade vaknat upp till det här mejlet från familjen i Kalifornien och var såklart lite nedstämd. Men "when life gives you lemons, make lemonade".
 
I princip varje dag läser jag Bohusläningen till frukosten, men idag läste jag lite extra noga. Och se vad som fanns i kontaktannonserna, Au Pair Texas i fet stil! Ibland undrar jag nästan om jag tror på ödet eller inte. Den här familjen bor i Paris, Texas och har en 7-årig dotter. Anledningen till att det fanns en annons i en svensk lokaltidning var att mamman var svensk. Jag bör höra från mamman senast nästa helg, det var troligast i alla fall. Vi får se vad det blir av det här, de verkar inte vara med i någon organisation utan verkar vilja anställa en au pair privat. Det här blir ju problematiskt eftersom man behöver ett speciellt visum för att bli au pair i USA, som man får om man blir godkänd, via en godkänd organisation. Sen så innebär ju en organisation ett enormt stöd också. Vi får se helt enkelt, det kanske går att lösa om det här är "rätt" familj!
 
 

Kommentera här: