Training School, dag 3

Förmiddagen bestod av lektioner med Röda Korset, innan vi åkte in till NYC på eftermiddagen. Men mer om det i nästa inlägg!
 
I alla fall, denna klassen var inte uppdelad efter området som de andra utan efter bokstav på efternamnet. Så förstå min lycka när jag ändå kände igen två namn från min förra klass på den nya klasslistan, det gjorde det hela så mycket lättare.
 
Mycket av det vi gick igenom kände jag igen från de Första hjälpen kursena jag har tagit hemma i Sverige, men visst skiljde sig några saker här och där i standard. Vi fortsatte att driva med "Don't shake the baby" under lektionerna, så det speedade på förmiddagen en del inför det som komma skulle.
 
Dagens riktiga dalgång var dock lunchen. Standarden på maten på Training school är verkligen inte bra men lunchen under torsdagen var verkligen ett skämt. En macka med hopklumpad ost, en påse chips och ett äpple. HA!

Kommentera här: